OBCHODNÍ PODMÍNKY
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
Tyto všeobecné obchodní podmínky („Podmínky”) fyzické osoby podnikatele Petra Humpla, se sídlem U smaltovny 245/16, 170 00, Praha 7 – Holešovice, IČO 87395746, zapsaného v živnostenském rejstříku vedeném Úřadem městské části Praha 7, e-mail 35mmskateboards@gmail.com, telefonní číslo +420 773 680 058, („My” nebo „Prodávající”) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících, a Nás, jakožto prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím E-shopu na webových stránkách www.35mmskateboards.com („E-shop“).
Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy na stránce OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ (GDPR)
Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek. Změna se dotkne pouze Smluv uzavřených po účinnosti této změny, pokud není v Podmínkách uvedeno jinak (např. u smluv na pravidelné dodávky).
Jak jistě víte, tak komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti Nás a Vás, a Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky www.35mmskateboards.com.
Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně sjednali v rámci procesu Vašeho nákupu na Našem E-shopu (např. v Objednávce nebo jiné výslovné dohodě), bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.
- NĚKTERÉ DEFINICE
1.1. Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží;
1.2. Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;
1.3. Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;
1.4. Prodávající není plátcem DPH, ceny jsou konečné
1.5. Faktura je účetní doklad vystavený v souladu s příslušnými právními předpisy na celkovou cenu.
1.6. Objednávka je Váš závazný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi;
1.7. Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;
1.8. Vy jste osoba nakupující na Našem E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující (může se jednat o spotřebitele nebo podnikatele);
1.9. Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu.
- OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
2.1. Koupě Zboží je možná jen přes webové rozhraní E-shopu.
2.2. Při nákupu Zboží je Vaše povinnost poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste Nám poskytli při objednání Zboží, budeme tedy považovat za správné a pravdivé.
- UZAVŘENÍ SMLOUVY
3.1. Smlouvu s Námi je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
3.2. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradíte za používání těchto prostředků (tedy zejména za přístup k internetu), žádné další náklady účtované Námi tedy nad rámec Celkové ceny nemusíte očekávat. Odesláním Objednávky souhlasíte s tím, že prostředky komunikace na dálku využíváme.
3.3. K tomu, abychom mohli Smlouvu uzavřít, je třeba, abyste na E-shopu vytvořili návrh Objednávky. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:
- a) Informace o nakupovaném Zboží (na E-shopu označujete Zboží, o jehož nákup máte zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“ nebo obdobným);
- b) Informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě Vámi zvoleného Zboží, způsobu jeho doručení a platby;
- c) Své identifikační a kontaktní údaje sloužící k tomu, abychom mohli doručit Zboží, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu;
- d) Případně údaje potřebné pro vystavení faktury, pokud se liší od doručovacích údajů (např. při nákupu na firmu).
3.4. V průběhu tvorby návrhu Objednávky můžete až do doby jejího dokončení údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ (nebo obdobného tlačítka s jednoznačnou informací o závaznosti objednávky a povinnosti zaplatit) Objednávku závazně odešlete. Před stiskem tlačítka musíte ale ještě potvrdit Vaše seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami a se Zásadami zpracování osobních údajů, v opačném případě nebude možné Objednávku dokončit. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko. Po stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Nám.
3.5. Vaši Objednávku Vám v co nejkratší době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou na Vaši e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky ve formátu PDF nebo jako odkaz na aktuální znění na našem webu. Podmínky ve znění účinném ke dni odeslání Objednávky tvoří nedílnou součást Smlouvy. Potvrzením Objednávky z naší strany dochází k uzavření Smlouvy mezi Námi a Vámi.
3.6. Mohou nastat i případy, kdy Vám nebudeme moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Zboží není dostupné nebo případy, kdy objednáte větší počet kusů Zboží, než kolik je z naší strany umožněno (pokud je takové omezení stanoveno). Informaci o maximálním počtu Zboží nebo jeho nedostupnosti Vám však vždy v rámci E-shopu předem poskytneme, je-li to možné. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůžeme Objednávku potvrdit, budeme Vás neprodleně kontaktovat e-mailem nebo telefonicky a zašleme Vám nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce (např. s delší dobou dodání, jiným zbožím apod.). Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte (např. e-mailem). Pokud s nabídkou nesouhlasíte, považuje se původní Objednávka za zrušenou a případné již uhrazené prostředky Vám vrátíme.
3.7. V případě, že v rámci E-shopu nebo v návrhu Objednávky bude uvedena zjevně chybná Cena (např. cena 0 Kč, zjevný překlep, cena výrazně nižší než obvyklá), nejsme povinni Vám Zboží za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy jste obdrželi automatické potvrzení Objednávky. V takové situaci Vás budeme bezodkladně kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření nové Smlouvy se správnou cenou nebo Vás budeme informovat o nemožnosti Smlouvu uzavřít a Objednávku zrušíme. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte. Pokud již byla platba provedena, vrátíme Vám ji. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá číslice.
3.8. V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, Vám vzniká závazek k zaplacení Celkové ceny.
3.9. Pokud E-shop umožňuje vytvoření Uživatelského účtu, můžete si jej zřídit registrací. Údaje zadané v Uživatelském účtu jste povinni udržovat aktuální a pravdivé. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových údajů jste povinni zachovávat mlčenlivost a nikomu je neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, neneseme za to žádnou odpovědnost. Uživatelský účet je osobní a nejsme oprávněni umožnit jeho využívání třetím osobám. Účet můžeme zrušit, pokud jej déle než 2 roky nevyužíváte, nebo pokud porušíte své povinnosti ze Smlouvy nebo těchto Podmínek. Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
- CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
4.1. Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a ve Smlouvě (potvrzení objednávky). V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě (potvrzení objednávky). V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
4.2.Jelikož Prodávající není plátcem DPH, Celková cena je konečná a neobsahuje DPH. Zahrnuje však veškeré případné poplatky stanovené zákonem
4.3. Platbu Celkové ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží (s výjimkou platby na dobírku nebo v hotovosti při převzetí). Úhradu Celkové ceny můžete provést následujícími způsoby (pokud jsou v E-shopu nabízeny):
- a) Bankovním převodem. Informace pro provedení platby Vám zašleme v rámci potvrzení Objednávky. V případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do 3 pracovních dnů od potvrzení Objednávky.
- b) Kartou online. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu Shoptet Pay přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na adrese: www.shoptetpay.com/cs/vseobecne-obchodni-podminky-shoptet-pay/V případě platby kartou online je Celková cena splatná ihned po dokončení Objednávky.
- c) Dobírkou. V takovém případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti předání Zboží přepravcem. V případě platby dobírkou je Celková cena splatná při převzetí Zboží. Dobírka může být zpoplatněna dle aktuálního ceníku dopravy.
- d) Hotově při osobním odběru. Hotově lze hradit Zboží v případě převzetí na adrese U Studánky 250/3,170 00 Praha 7 – Holešovice. V případě platby hotově při osobním odběru je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
4.4. Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny (nebo při expedici u dobírky) a bude zaslána na Vaši e-mailovou adresu. Faktura může být též fyzicky přiložena ke Zboží. Pokud máte Uživatelský účet, může být faktura dostupná i tam.
4.5. Vlastnické právo ke Zboží na Vás přechází až poté, co zaplatíte Celkovou cenu a Zboží převezmete. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na Náš účet, v případě platby kartou online okamžikem potvrzení úspěšné transakce, v případě dobírky nebo hotovosti zaplacením při převzetí.
- DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
5.1. Zboží Vám bude doručeno způsobem dle Vaší volby z možností nabízených v E-shopu. Obvyklá doba doručení Zboží skladem je 2-5 pracovních dnů od potvrzení Objednávky (resp. od připsání platby u bezhotovostních plateb). Maximální doba doručení je 10 pracovních dnů, pokud není u Zboží uvedeno jinak. Můžete vybírat z následujících možností (pokud jsou nabízeny):
- a) Osobní odběr na adrese: U Studánky 250/3, 170 00 Praha 7-Holešovice
- b) Osobní odběr na výdejních místech společnosti Zásilkovna (Packeta) nebo jiných partnerů uvedených v E-shopu;
- c) Doručení prostřednictvím dopravních společností: Zásilkovna (doručení na adresu), případně dalších uvedených v E-shopu.
5.2. Zboží je standardně doručováno pouze v rámci České republiky. Doručení do zahraničí je možné pouze po předchozí dohodě a individuálním stanovení Ceny za dopravu.
5.3. Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží Vám bude sdělena v potvrzení Objednávky. Doba uvedená v těchto Podmínkách je orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. V případě osobního odběru Vás vždy o možnosti vyzvednutí Zboží budeme informovat prostřednictvím e-mailu nebo SMS.
5.4. Při převzetí Zboží od dopravce je Vaše povinnost zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě jakýchkoli zjevných závad (např. protržený obal, deformace) tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci (poznamenat do přepravního listu) a Nám. V případě, že shledáte porušení obalu svědčící o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, doporučujeme Zboží od dopravce nepřebírat. Podpisem dodacího listu (bez výhrad) zpravidla potvrzujete, že zásilka byla doručena nepoškozená.
5.5. V případě, kdy porušíte svoji povinnost převzít Zboží (a nejde o situaci dle čl. 5.4 Podmínek), nemá to za následek porušení Naší povinnosti Vám Zboží doručit. Zároveň to, že Zboží nepřevezmete, není automaticky odstoupení od Smlouvy mezi Námi a Vámi. Nám ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu Vašeho podstatného porušení Smlouvy a/nebo požadovat náhradu nákladů spojených s neúspěšným doručením a případným uskladněním Zboží. Náklady na uskladnění činí 50 Kč za každý den uskladnění. Pokud se rozhodneme odstoupit od Smlouvy, je odstoupení účinné dnem, kdy Vám toto odstoupení doručíme (např. e-mailem). Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody (včetně nákladů na uskladnění), pokud vznikla.
5.6. Pokud je z důvodů vzniklých na Vaší straně (např. uvedení chybné adresy, nezastižení) Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je Vaší povinností nahradit Nám náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné do 14 dnů od doručení e-mailu.
5.7. Nebezpečí škody na Zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete. V případě, kdy Zboží nepřevezmete, ačkoliv Vám bylo umožněno s ním nakládat (a nejde o situaci dle čl. 5.4), přechází na Vás nebezpečí škody na Zboží v okamžiku, kdy jste měli možnost ho převzít, ale z důvodů na Vaší straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží pro Vás znamená, že od tohoto okamžiku nesete veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
5.8. V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti, Vás budeme vždy informovat v případě:
- a) mimořádného výpadku výroby Zboží nebo jeho dodávky od dodavatele, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné Zboží dodat (v takovém případě máte Vy i My právo od Smlouvy odstoupit);
- b) prodlení s dodáním Zboží od Našeho dodavatele oproti původně předpokládané době, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dodání.
- PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMACE)
6.1. Zaručujeme, že v době převzetí (resp. přechodu nebezpečí škody dle čl. 5.7) je Zboží bez vad. Zejména odpovídáme za to, že Zboží:
- a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
- b) je vhodné k účelu, pro který ho požadujete a s nímž jsme případně souhlasili;
- c) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu (pokud je relevantní);
- d) je vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá;
- e) množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem Zboží téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná námi nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;
- f) je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které můžete rozumně očekávat; a
- g) odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Vám byly případně poskytnuty před uzavřením smlouvy.
6.2. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
6.3. V případě, že bude mít Zboží vadu (tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. 6.1), můžete Nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu na adresu 35mmskateboards@gmail.com nebo dopisu na naši korespondenční adresu. Pro reklamaci můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 1 Podmínek. V uplatnění práva z vadného plnění (reklamaci) uveďte popis vady nebo jak se projevuje a zvolte, jak chcete vadu vyřešit. Tuto volbu nemůžete následně bez Našeho souhlasu změnit. Reklamaci vyřídíme v souladu s Vámi uplatněným právem z vadného plnění.
6.4. Má-li Zboží vadu, máte jako kupující (zejména spotřebitel) následující práva:
- a) na odstranění vady podle své volby buď dodáním nového Zboží bez vady, nebo opravou Zboží,
ledaže by byl zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný (což se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro vás).
6.5. Jsme oprávněni odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady.
6.6. Dále máte právo na:
- a) přiměřenou slevu z Ceny; nebo
- b) odstoupení od Smlouvy,
jestliže:
- odmítneme vadu odstranit nebo ji neodstraníme v přiměřené lhůtě tak, aby Vám tím nebyly způsobeny značné obtíže, nebo v souladu s právními předpisy;
- se vada projeví opakovaně (zpravidla třetí stejná vada nebo čtvrtá různá vada);
iii. je vada podstatným porušením Smlouvy; nebo
- je z našeho prohlášení nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Vás.
6.7. Právo na odstoupení od Smlouvy Vám nenáleží, je-li vada Zboží nevýznamná (má se za to, že vada není nevýznamná).
6.8. V případě, že jste si vadu na Zboží způsobili sami (např. nesprávným použitím, mechanickým poškozením), práva z vadného plnění Vám nenáleží.
6.9. Vadou Zboží není opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním (např. ošoupání gripu, opotřebení koleček běžným ježděním) nebo u použitého Zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání. Rovněž neodpovídáme za vady vzniklé v důsledku používání Zboží v rozporu s jeho účelem nebo návodem k použití, pokud byl dodán.
6.10. Při uplatnění reklamace Vám vystavíme písemné potvrzení (zpravidla e-mailem), ve kterém bude uvedeno:
- a) datum, kdy jste reklamaci uplatnili;
- b) co je obsahem reklamace (popis vady);
- c) jaký způsob vyřízení reklamace požadujete;
- d) Vaše kontaktní údaje pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
6.11. Reklamaci včetně odstranění vady vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s Vámi4 výslovně nedohodneme na delší lhůtě. O vyřízení reklamace Vás budeme informovat na uvedené kontaktní údaje. Pokud tato lhůta marně uplyne, máte právo odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
6.12. O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem a vydáme Vám potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.5
6.13. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace (zejména poštovné za zaslání reklamovaného Zboží). Tyto náklady jste povinni prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. Požádejte o proplacení těchto nákladů bez zbytečného odkladu, nejpozději do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
6.14. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je Vaší povinností Nám původní Zboží vrátit (na Naše náklady).
6.15. Pro kupující – podnikatele: Jste povinni oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, nejpozději však do tří (3) dnů od převzetí Zboží. Práva z vadného plnění se řídí primárně Občanským zákoníkem (§ 2099 a násl.), ustanovení pro spotřebitele (§ 2161 a násl.) se nepoužijí. Záruka za jakost se neposkytuje, není-li výslovně sjednána.
6.16. Pro kupující – spotřebitele: Máte právo uplatnit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u Zboží v době 24 měsíců od jeho převzetí. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha Zboží nebo vady vylučuje.6
- ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
7.1. K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Vámi od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
7.2. Jste-li spotřebitel (tedy osoba kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu povolání), máte v souladu s ustanovením § 1829 Občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy uzavřené na dálku bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů. Lhůta běží:
- a) ode dne převzetí Zboží;
- b) jde-li o Smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky Zboží; nebo
- c) jde-li o Smlouvu,7 na základě které Vám má být Zboží dodáváno pravidelně a opakovaně, ode dne převzetí první dodávky.
7.3. Od Smlouvy můžete odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem, nejlépe zasláním e-mailu na adresu 35mmskateboards@gmail.com nebo dopisu na naši adresu sídla. Pro odstoupení můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 2 Podmínek. Použití formuláře není povinné.
7.4. Ani jako spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy plnění uvedené v § 1837 Občanského zákoníku, zejména pokud jde o:
- a) Zboží, které bylo upraveno podle Vašeho přání nebo pro Vaši osobu (např. potisk na zakázku);
- b) Zboží v uzavřeném obalu, které jste z obalu vyňali a z hygienických důvodů jej není možné vrátit (např. spodní prádlo, pokud by bylo nabízeno);
- c) dodávku zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud jste porušili jejich původní obal.
7.5. Lhůta k odstoupení dle čl. 7.2 Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Nám v jejím průběhu odešlete oznámení, že od Smlouvy odstupujete.
7.6. V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 7.2 Podmínek jste povinni Nám Zboží zaslat zpět do 14 dnů od odstoupení na adresu U Studánky 250/3 170 00 Praha 7 – Holešovice. Náklady spojené s navrácením zboží k Nám nesete Vy. Vy máte naopak nárok na to, abychom Vám vrátili Cenu za Zboží a původní Cenu za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme pro původní dodání Zboží nabízeli. V případě odstoupení z důvodu, že My porušíme uzavřenou Smlouvu (např. nedodání Zboží), hradíme i náklady spojené s navrácením zboží k Nám, ovšem opět pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme při dodání Zboží nabízeli.
7.7. V případě odstoupení od Smlouvy Vám bude Celková cena (resp. její relevantní část dle čl. 7.6) vrácena do 14 dnů ode dne doručení Vašeho oznámení o odstoupení, avšak ne dříve, než Zboží obdržíme zpět, nebo než Nám prokážete, že jste Zboží odeslali zpět Nám. Peněžní prostředky Vám vrátíme stejným způsobem, jakým jsme je přijali, nedohodneme-li se jinak (např. pokud jste platili dobírkou, vrátíme peníze na Vámi určený bankovní účet). Zboží Nám prosím vracejte čisté, nepoškozené, kompletní a pokud možno včetně originálního obalu.
7.8. V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 7.2 Podmínek Nám však odpovídáte za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, abyste se seznámili s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností (tj. způsobem, jakým byste se se Zbožím seznamovali v kamenné prodejně). Pokud Zboží vrátíte poškozené, opotřebené nebo nekompletní, jsme oprávněni vůči Vám uplatnit nárok na náhradu škody a započíst jej na Váš nárok na vrácení Ceny.
7.9. My jsme oprávněni odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než Vám dodáme Zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob, vyprodání zásob bez možnosti doskladnění, nebo důvody spočívající v povaze Zboží), nebo pokud zjistíme, že jste uvedli v Objednávce záměrně nesprávné informace, nebo pokud jste v prodlení s platbou Celkové ceny (je-li vyžadována předem). Můžeme také od Smlouvy odstoupit v případě zjevné chyby v Ceně Zboží (čl. 3.7). V případě odstoupení z naší strany Vás budeme neprodleně informovat e-mailem a vrátíme Vám veškeré peněžní prostředky, které jste již případně uhradili, a to bez zbytečného odkladu.
7.10. V případě, že nakupujete zboží v rámci své podnikatelské činnosti (tedy jako podnikatel), jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu, zejména pokud máme pochybnosti o Vaší platební morálce nebo pokud dojde k provozním důvodům na naší straně.
- ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
8.1. Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
8.2. Případné stížnosti vyřizujeme prostřednictvím naší elektronické adresy 35mmskateboards@gmail.com. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na Vaši elektronickou adresu.
8.3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů (ADR) ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Můžete využít i platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
8.4. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line.
8.5. Případné spory mezi Námi a Vámi řeší obecné soudy České republiky.
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
9.1. Pokud Náš a Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (například zasíláme zboží mimo území České republiky po dohodě), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud jste však spotřebitel a Vaše obvyklé bydliště je v jiném členském státě EU, nejsou tímto ujednáním dotčena Vaše práva plynoucí z právních předpisů Vašeho státu, od nichž se nelze smluvně odchýlit (např. delší lhůta pro odstoupení od smlouvy, pokud ji Vaše právo stanoví).
9.2. Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je uvedena u Našich identifikačních údajů (35mmskateboards@gmail.com). My budeme doručovat korespondenci na Vaši e-mailovou adresu uvedenou v Objednávce, v Uživatelském účtu nebo přes kterou jste nás kontaktovali.
9.3. Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit a doplnit tyto Podmínky. Tato změna se nedotkne již uzavřených Smluv (na ty se vztahují Podmínky platné v době objednávky), ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. O změně Podmínek Vás budeme informovat na našem E-shopu. U smluv uzavřených na dobu neurčitou nebo na pravidelné opakované plnění (pokud by takové byly sjednány) Vám informaci o změně zašleme na Vaši e-mailovou adresu nejméně 14 dní před účinností této změny. Pokud od Vás do 14 dnů od zaslání informace o změně neobdržíme výpověď takové smlouvy, stávají se nové podmínky součástí naší Smlouvy a uplatní se na další dodávku Zboží následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že výpověď podáte, činí 1 měsíc.
9.4. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, rozsáhlé provozní poruchy, výpadky subdodavatelů nezaviněné námi apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci. Pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit.
9.5. Přílohou Podmínek jsou:
* Příloha č. 1: Vzorový formulář pro uplatnění reklamace
* Příloha č. 2: Vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy spotřebitelem
9.6. Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Nás, ale není Vám přímo přístupná. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdržíte e-mailem, a budete tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez Naší součinnosti. Doporučujeme vždy potvrzení Objednávky a Podmínky uložit.
9.7. Tyto Podmínky nabývají účinnosti dnem 1. 4. 2025.